Pražané nechtějí na Ládví busy z Mělnicka. Budou protestovat!
Lidé, kterým se nelíbí, že autobusy z Mělníka a Neratovic mají konečnou zastávku v Ládví, budou protestovat příští týden. Petici podepsalo přes 4 tisíce lidí.
V úterý ráno se demonstruje
Lidé, kteří nesouhlasí s tím, aby autobusy z Mělnicka (Mělník, Neratovice, Štětí) jezdily na zastávku Ládví, zde budou protestovat v úterý 10. listopadu 2015 v době od 7:30 do 8:30 hodin. Autobusy jezdí na zastávku Ládví od 7. dubna 2015, kdy došlo k integraci Mělnicka do PID.
„Počítejte se zdržením, neboť zde občanská iniciativa Ládví není autobusák! pořádá demonstraci za přesun příměstských linek 349 a 369 na terminál Letňany. Cílem je přivést k neúspěšně řešenému tématu patřičnou intenzivní pozornost a dobrat se podoby integrace vyhovující nejen Středočeskému kraji, ale i Praze 8. ROPIDu bylo doporučeno, aby příměstské linky po dobu konání demonstrace končily na terminálu Letňany," sděluje zpráva zveřejněná na webu města Mělník.
K tématu
- Lidé nastupující v Neratovicích si naopak stěžují na přeplněné autobusy
- S pražskou lítačkou se svezete i na trase Kralupy - Mělník
Iniciativa chce přesun do Letňan
„Cílem naší iniciativy je především činit konstruktivní kroky a nabízet řešení, neodmítáme
pouze žít na autobusáku, ale přicházíme s návrhem koncepční změny integrace Mělnicka a
Neratovicka do PID, kterou je zakončení linek na blízkém terminálu v Letňanech nejpozději
k datu 1. 12. 2015 - termínu pravidelné změny jízdních řádů MHD a PID," uvádějí autoři petice. Podle nich je zájem lidí o petici veliký, protože pociťují negativní dopady zvýšené autobusové dopravy, tedy nejen nárůst hluku, emisí, ale i zhoršenou dopravní situaci.
Fotogalerie
Mluvčí ROPID Filip Drápal se k iniciativě vyjádřil slovy: „Pro nás je to spíš zatím taková forma nátlaku z jejich strany, protože my jsme ještě nevyhodnotili celkově ten provoz. Jsou tady výsledky nezávislé studie ČVUT, se kterou bychom rádi seznámit veřejnost. Chceme udělat ve spolupráci s městskou částí veřejné zasedání a vyhodnocení," uvedl mluvčí Drápal.
Adam Véle z iniciativy Ládví není autobusák! publikoval na facebook text oficiálního dopisu společnosti ROPID, ve kterém stojí, že se nejedná o akci proti dojíždějícím: "Zdůrazňuji, že demonstrace přes svou případnou obstrukční povahu není vůbec zaměřena proti dojíždějícím natož MHD jako celku, ale pouze má za cíl přivést k 7 měsíců neúspěšně řešenému tématu patřičnou intenzivní pozornost odpovědných osob (včetně vás) a médií a dobrat se v dohledné době podoby integrace přijatelné nejen pro Středočeský kraj, ale i pro Prahu 8."
Opilý muž vyhrožoval dozorčímu stanice v Motole, že ho zabije
Částečná noční uzavírka Blanky
Přehled lampionových průvodů na Mělnicku a v okolí Prahy
Mluvčí ROPID: Nerozumíme, proč na sebe chtějí upozornit
1) Ukončení linek 349 a 369 z Mělnicka nejrychlejší trasou na terminál Letňany
2) Snížení počtu spojů linky 348 cestou nových vlakových zastávek v Neratovicích, případně rychlíkové bus linky na Letňany
3) Odbourání manipulačních jízd na odstavy Sídliště Ďáblice a Poliklinika Prosek
4) Omezení pásmového provozu metra C v úseku Ládví - Letňany
„Není to ještě uzavřené, není to celkově vyhodnocené, funguje to od dubna, takže z našeho pohledu vůbec nerozumíme, proč na sebe takovým způsobem chtějí upozornit. Spíš si myslíme, že to bude kontraproduktivní, a že se to neobrátí proti Středočechům, ale spíš proti svým lidem, kteří jezdí autobusy, když tam budou dělat nějaký protest nebo blokádu," sdělil ČtiDoma.cz mluvčí ROPID.
Středočeské obce a města chtějí, aby autobusy končily na Ládví. „Co se týče středočeských měst a obcí, které si dopravu objednávají, máme od nich požadavek, aby autobusy na Ládví končily i nadále, aby nejezdily do Letňan, protože to pro ty lidi bude delší a nebude to tolik atraktivní," doplnil mluvčí ROPID.
Někteří lidé ze středních Čech s myšlenkami iniciativy soucítí. Například Jaroslav P. ve facebookové skupině napsal: „Já jsem z Mělníka a když se oprostím od toho, kde bydlím, a že do Prahy dojíždím, tak obyvatele Ládví chápu. Mně by se také nelíbilo, aby se mi před barákem zničeho nic začlo otáčet více než 100 autobusů."
Holešovice by se Praze prodražily
Ozývají se také hlasy, proč autobusy, které dříve končily v Holešovicích, nemohou do této lokality zajíždět nadále. „Je to tím, že úsek do Holešovic na území Prahy je poměrně dlouhý. Praha nechce zbytečně platit na svém území autobusy, které mohou končit u nejbližší stanice metra, což je Ládví," vysvětlil Filip Drápal.