Když na výlet, tak historickým vlakem
Klub železničních cestovatelů rozšiřuje provoz historických vlaků na území Středočeského kraje. O vlaky je totiž mezi lidmi velký zájem.
Nebyl by to správný výlet, kdyby se na něj nejelo vlakem. To totiž už samotná cesta znamená dobrodružství a cestování vlakem zejména malé výletníky baví. Ještě zajímavější pak je, když se můžete svézt historickým, nebo dokonce parním vlakem.
Klub železničních cestovatelů proto na tratích kolem Prahy a na území Středočeského kraje zprovoznil další soupravy. "Zachránili jsme třicet čtyři historických kolejových vozidel převážně dieselové trakce, většinu z nich provozujeme na pravidelných a příležitostných nostalgických vlacích. Provozujeme soubor příležitostných historických železničních linek. Zaměstnáváme pětapadesát osob, kterými zabezpečujeme roční provoz v rozsahu téměř 250 tisíc vlakokilometrů,“ informoval Bohumil Augusta, jednatel společnosti KŽC Doprava.
Na stránkách www.kzc.cz má každý vláček svůj jízdní řád, takže si můžete svůj výlet řádně naplánovat a rozhodnout se, jakým typem vlaku vlastně chcete jet. Velmi oblíbený je Posázavský motoráček, který jezdí po trati Posázavského pacifiku a ve vybrané dny zajíždí až do Kácova, ale také Kokořínský motoráček, jenž jezdí oblastí Kokořínska, Mladoboleslavska a Českého ráje. Nabídka vlaků je však mnohem širší.
Milion od kraje
Na provoz vlaků přispěje letos a příští rok i Středočeský kraj, jehož zastupitelstvo schválilo finanční podporu 990 tisíc korun, které klub dostane letos i příští rok. "Klub železničních cestovatelů rozšíří ve středních Čechách provoz nostalgických vlaků, známých pod názvy Posázavský, Kokořínský, Polabský, Podlipanský a Podbrdský motoráček. Historické železniční linky převede z příležitostných na pravidelné, a to o víkendech a vybraných svátcích letní sezony,“ vysvětlil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD), který má oblast dopravy v kompetenci.
Podle něj historické vlaky pomáhají při propagaci turisticky atraktivních oblastí, jako jsou Posázaví, Kokořínsko, zlatý pruh Polabí, Brdy, oblast Dolní Berounky či Podlipansko. V neposlední řadě pomáhají také k zachování některých tratí, na kterých už jiné vlaky nejezdí, jako jsou například trasy Čelákovice–Mochov či Bošice–Bečváry.