Fungují na vás Buzzfeeds?

Buzzfeed žerou váš čas. Přináší i něco pozitivního?
pixabay.com
Buzzfeed žerou váš čas. Přináší i něco pozitivního?

Způsob naší konzumace médií prošel revolucí. Víme, jak vznikl název buzzfeed, i to, jaký na nás mají buzzfeedy vliv. Jde o jeden ze způsobů, jak udržet na našem obsahu roztěkané publikum, které žádá informace i zábavu tak přehledně, jak to jen jde. 

reklama

Trávíte na internetu více času, než byste chtěli? Možná jsou na vině zábavné krátké zprávy, které vás na chvíli rozptýlí, ale ve skutečnosti vám toho moc neposkytnou. 

Pojem buzzfeed se vžil až poté, co se rozjel web BuzzFeed, který začal psát a sdílet virální obsahy. Chtěli primárně zjistit, co bude nejlépe fungovat, a volně se šířit na sociálních sítích mezi uživateli.

Portál BuzzFeed začal se zábavným obsahem, živila ho komerce a po čase přidal i seriózní žurnalistiku. Publikum tvoří mladí lidé od 18 do 35 let. Toto publikum se samozřejmě zajímá i o zpravodajství, problém je v tom, že seriózní zprávy chce co nejrychleji a co nejpřehledněji, dokonce i za cenu přesnosti. 

Buzzfeed je obsah, který je jednoduchý, dobře srozumitelný a často je poskytnutý v seznamu, nebo jde o fotografie, sestříhaná videa nebo jiné tematicky ucelené celky. Většinou zabere jejich přečtení jen minutu. Velkou roli v buzzfeedech hraje humor, zajímavosti a lákavý titulek. 

Výhody a nevýhody buzzfeedu

  • Poskytne vám vtipnou dobře stravitelnou formou informace. 
  • Rychlost a zábavnost vám poskytne pocit uspokojení. 
  • Nezabere příliš času a přitom si u nich odpočinete. 
  • Čtení může zabrat spoustu času, kdy bychom si více odpočinuli jinak než u PC. 
  • Buzzfeeeds jsou silně návykové. 

Nejznámější portál, který sdílí buzzfeedy, je 9gag, v českém rybníčku zvládá buzzfeed obsah výborně Čilichili. Buzzfeed program najdete i na youtube i jinde. Na publikum totiž funguje výborně.

reklama
#manipulace #reklama #nuda #prokrastinace #stres #vtipy #závislost #média #buzzfeeds #jak přestat prokrastinovat #buzzfeed #legrace #rozptýlení

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

reklama
Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.