Více peněz do Středočeského kraje: Turisty má lákat nové infocentrum
Nejen v Praze mají turisté z celého světa utrácet peníze. Navíc je jasné, že pokud se je podaří "dostat" i dále do Středočeského kraje, jejich pobyt v Česku bude pravděpodobně delší než jeden den, za který stihnou projít hlavní město. Pomoci tomu má i nové turistické centrum.
Nalákat domácí i zahraniční turisty, aby napříč Středočeským kraje utráceli peníze a podporovali tak například místní podnikatele. To je hlavním cílem Turistického informačního centra Středočeského kraje, které bylo otevřeno v pražské Husově ulici. Jeho provoz slavnostně zahájila hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová.
Propagace, a tím i peníze
Středočeský kraj zřídil 1. května 2017 příspěvkovou organizaci zaměřenou na propagaci, marketing a přilákání turistů do středních Čech s názvem Středočeská centrála cestovního ruchu. "Chceme tím dosáhnout maximální propagace Středočeského kraje v jednotlivých turistických oblastech a zvýšení turistického potenciálu jak z řad domácí, tak zahraniční klientely na vícedenní pobyty," usmívala se hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová.
Obdobná organizace či agentura na rozdíl od ostatních krajů u nás dlouhodobě chyběla. "Ve středních Čechách přitom nalezneme celou řadu přitažlivých destinací kulturních i sportovních, historických a moderních, k pasivnímu i aktivnímu vyžití. Je těžké říci, co z toho je opravdu „NEJ“," dodala krajská šéfka.
Středočeský kraj disponuje kvalitními předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu, jeho potenciál však bohužel není rovnoměrně rozložen. "V krajském rozpočtu bylo pro založení a rozběhnutí činnosti centrály připraveno celkem 15 milionů korun. Agentura bude mít až osm stálých zaměstnanců, samostatně bude zajišťovat grafiku i tisk propagačních materiálů o středních Čechách. Zaměří se i na pořádání odborných konferencí, prezentací a presstripů," přiblížil činnost centrály Vít Rakušan, krajský náměstek pro oblast bezpečnosti a cestovního ruchu.
Co infocentrum nabídne?
Služby infocentra zahrnují prodej zájezdů do středních Čech, turistických karet, suvenýrů a upomínkových předmětů. Do budoucna se pak rozšíří i o prodej hodnotnějších předmětů pro podporu značky s cestovní tematikou. Školený personál bude podávat informace o atraktivních lokalitách regionu, turistických a cyklistických stezkách nebo aktuálním programu kulturních institucí. V budoucnu poskytne infocentrum prostor na prezentaci velkých akcí jednotlivých regionálních oblastí.
"Moderní a plně funkční turistické informační centrum v centru Prahy je v dnešní době nutnost. Naše ambiciózní cíle jdou ale ještě dál: chceme více zviditelnit kraj v oblasti cestovního ruchu jako celek, prodloužit pobyt návštěvníků v kraji a současně ukázat specifika kraje novým cílovým skupinám," doplnila ředitelka Středočeské centrály cestovního ruchu Nora Dolanská.
Uvidíme, jestli novinka bude mít úspěch. V každém případě je jasné, že něco podobného bylo potřeba jako sůl. Mnoho turistů totiž vůbec netuší, že se dá z Prahy vyjet jinam než na Karlštejn, případně na Konopiště. Středočeský kraj přitom nabízí mnohem více nádherných míst.