Škodovka nestíhá, má nejvíce objednávek v historii. Auta vozí i z Ruska
Lidem se daří dobře a stále více utrácejí. Ekonomické ukazatele jsou stále příznivější, což se samozřejmě projevuje i na objednávkách nových vozů. Mladoboleslavská Škodovka tak mohla zaznamenat další milník. Letos zatím prodala více vozů, než vyrobila a pomáhá si tedy zásobou z minulého roku. Jaké modely jsou nejoblíbenější a co říkají čísla?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto poprvé v historii překonala v České republice hranici 100 000 zákaznických objednávek během jediného kalendářního roku. Významnou roli sehrál podle firmy zájem o nové modely SUV Kodiaq a Karoq. Někteří čeští zákazníci tak klidně mohou mít v kolonce země původu u svého vozu například Rusko. Automobilka totiž do západní Evropy musí dovážet i auta vyrobená právě v Rusku.
Jubilejním stotisícím vozem objednaným v České republice byl podle firmy model Fabia ve verzi Monte Carlo. "Máme samozřejmě radost z neutuchajícího zájmu o naše modely, které se těší stále větší oblibě jak privátní, tak i firemní klientely," pochvaloval si ředitel Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček. Podle něj si firma drží pozici lídra ve firemním segmentu, všechny modely ale posilují také v maloobchodním segmentu.
Není to zdaleka jen o Česku
Škoda Auto dodala v listopadu 114 600 vozů, meziročně o 17,5 procenta více. Prodej výrazně rostl v Evropě i v Číně. Meziročně stoupl zájem o model Škoda Superb, a to o více než deset procent. Modelu Octavia firma v listopadu dodala zákazníkům 41 000 vozů, meziročně o necelých osm procent více. Letošní listopad se stal nejlepším měsícem v historii společnosti.
Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V Mladé Boleslavi se postaví nová obří hala.