Co, kdy a na jak dlouho? Dálnice D1 se zase začíná opravovat

Německé a rakouské dálnice by měly být našim vzorem. Stačila by kvalitní kontrola?

Začalo se zlepšovat počasí, a tak může být již dnes zahájena příprava na letošní modernizaci dálnice D1. Co se bude dít? Kde to bude uzavřené a kudy objet uzavírky? Možná vás také zajímá to, co říkají na objízdnou trasu okolní obce. V každém případě nás čeká velký fičák.

reklama

Teplejší počasí přeje opravám silnic a dálnic. Na D1 se začne už teď. Téměř doslova, protože první práce začnou právě dnes, tedy ve čtvrtek 2. března. 

Práce na modernizaci dálnice D1 v úseku Velká Bíteš – Devět křížů přijde na řadu jako první. Probíhat bude vlastní modernizace levého jízdního pásu směrem na Prahu. Od 5. března bude doprava v úseku vedena na pravém jízdním pásu (směr Brno) v režimu 2+2 jízdní pruhy. Celý úsek bude pro řidiče zprovozněn na přelomu července a srpna.

Kdy další? 

Oprava pravého jízdního pásu proběhne ze soboty na neděli. Jde o čas s nejnižší dopravní intezitou. Ještě před úplnou uzavírkou pravého jízdního pásu budou uzavřeny levé jízdní pruhy v obou jízdních pásech v místě pilíře nadjezdu, který je umístěn ve středním dělicím pásu. Termín oprav je tedy sobota od osmé ranní do desáté večerní.

Potěšující zprávou je, že se zatím modernizace D1 daří přesně podle plánů, a to nejen časových, ale dokonce i finančních. 

Kudy se vyhnout uzavírce

Při úplné uzavírce v kilometru 162 až 168 bude vedena objízdná trasa z EXITU 162 po silnici I/37 přes Velkou Bíteš a dále po silnici II/602 na EXIT 168 Devět křížů, kde se vrátí vozidla zpět na D1. Ve směru na Prahu bude uzavřen levý jízdní pruh. Úplná uzavírka pravého jízdního pásu bude probíhat od soboty 25. března od desáté večerní do šesté ranní v neděli 26. března.

Co se ještě stane v průběhu března? 

V průběhu března budou postupně obnoveny i práce na čtyřech úsecích z loňského roku. Nově bude modernizace zahájena

v úseku Ostředek – Šternov

v úseku

Hořice – Koberovice

v úseku

Velké Meziříčí – Lhotka
Dálnice D1 jako spojnice Prahy, Brna a Ostravy je nejvytíženější komunikací na celé dálniční síti v České republice. Během jednoho dne přejede po D1 v nejvytíženějších úsecích až  100 tisíc aut, u Brna 70 tisíc aut, na Vysočině pak kolem 35 tisíc. 

Obce objížďky nevítají

Když to jinak nejde a doprava se musí svést z dálnice pryč a vést rušnou dopravu včetně kamionové dopravy přes malé obce v okolí dálnice, je to nepříjemné. Ne úplně poprvé dopadne tato velká zátěž na obec Velká Bíteš. "Nejsme z toho nadšení, už takhle je ta doprava hrozná, to za nás dřív nebývalo! Aut je strašně moc a my se bojíme pouštět děti ven, když by jezdily na kole podél silnice, je to o strach!" stěžuje si paní Marta Lužná, babička dvou vnoučat, na sociálních sítích. 

"Objízdné trasy D1 jsou stanoveny pouze v ojedinělých případech. Pokud jde o demolici nebo výstavbu nových dálničních nadjezdů. Takové uzavírky trvají jen hodiny," vysvětluje tiskový mluvčí ŘSD Jan Studecký. "Modernizace D1 je prováděna tak, aby bylo téměř vždy možné vést dopravu v režimu 2plus2 jízdní pruhy po dálnici a okolní komunikace tak nebyly zatěžovány dálniční dopravou," ujišťuje Jan Studecký.

Buďte v obraze vždy a všude! Stačí kontrolovat interaktivní mapu objížděk. Můžete si rozkliknout konkrétní úsek, přes který jedete, a snadno zjistíte, jestli bude nebo nebude uzavřen, a zároveň tak zjistíte i to, kudy vede objížďka.

Zajímá vás, jak se vyvíjela hlavní dopravní tepna u nás? Jde o nejstarší dalnici, ale také časovanou bombu, protože velká část úseků už dávno překročila svou životnost. (Která běží už několik let.) Podívejte se na český dokument o dálnici D1, abyste lépe porozumněli tomu, co se vlastně teď všechno děje a proč tomu tak je. Možná si na to vzpomenete, až budete stát v koloně...

Kompletní rozvrh oprav

 

2. 3. 2017 od 8:00 hod. do 14:00 hod.

  • Ve směru na Prahu je doprava vedena bez přechodné úpravy provozu.
  • Ve směru na Brno je v úseku km 161,800 – 168,500 uzavřena zpevněná krajnice, přičemž doprava je vedena ve dvou standardních jízdních pruzích.

    od 2. 3. 2017, 14:00 hod. do 3. 3. 2017, 14:00 hod.
  • Ve směru na Prahu je doprava vedena bez přechodné úpravy provozu.
  • Ve směru na Brno je v úseku km 161,700 – 168,550 uzavřen pravý jízdní pruh a zpevněná krajnice, přičemž doprava je svedena do levého jízdního pruhu.


od 3. 3. 2017, 14:00 hod. do 4. 3. 2017, 7:00 hod.

  • Ve směru na Prahu je doprava vedena bez přechodné úpravy provozu.
  • Ve směru na Brno je v úseku km 161,970 – 168,400 uzavřen levý a část pravého jízdního pruhu a doprava je svedena do dvou zúžených pomocných pruhů ve vnější části dálničního pásu.

 

od 4. 3. 2017, 7:00 hod. do 5. 3. 2017, 15:00 hod.

  • Ve směru na Prahu je v úseku km 168,600 – 162,090 uzavřen levý jízdní pruh a doprava je svedena do pravého jízdního pruhu.
  • Ve směru na Brno je v úseku km 161,970 – 168,400 uzavřen levý a část pravého jízdního pruhu a doprava je svedena do dvou zúžených jízdních pruhů ve vnější části dálničního pásu.

 

od 5. 3. 2017, 15:00 hod. do 17. 6. 2017 

  • Ve směru na Prahu je v úseku km 168,380 – 162,157 doprava svedena do protisměrného pásu dálnice, ve kterém je vedena ve dvou zúžených jízdních pruzích.
  • Ve směru na Brno je v úseku km 161,970 – 168,400 uzavřen levý a část pravého jízdního pruhu a doprava je svedena do dvou zúžených jízdních pruhů ve vnější části dálničního pásu.
  • Při levém pásu dálnice je dále uzavřena

 

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/co-kdy-a-na-jak-dlouho-dalnice-d1-se-zase-zacina-opravovat-29539
reklama
#Středočeský kraj #D1 #dálnice #auto objížďky #doprava #exity
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.