Geologický průzkum dokončení okruhu vyjde na 22,62 milionu korun
Geologický průzkum pro dokončení pražského vnitřního silničního okruhu vyjde na 22,616 milionu korun a bude trvat deset měsíců. Pro město jej provede konsorcium SGG-PUDIS Soubor staveb MO, který tvoří společnosti SG Geotechnika a PUDIS. Chybějící úsek městského okruhu známý jako Vlasta bude měřit 10,3 kilometru, z toho větší část povede v tunelech.
Geologický průzkum se nebude dělat prostřednictvím hloubených štol tak, jak je tomu například v případě Radlické radiály či stavby metra D z Pankráce do Písnice, ale město nechá udělat sondy.
Z celkové částky bude stát nejvíce průzkum úseku z Balabenky ke Štěrboholské radiále, a to 11,43 milionu korun. Průzkum pro úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku vyjde na 6,2 milionu korun a Libeňské spojky na více než pět milionů.
Projekt byl přepracovaný
Průzkum začne podle návrhu smlouvy do 15 dnů od doručení výzvy města dodavateli, aby ho zahájil. Kdy se tak přesně stane, není z dokumentu jasné. Podle dokumentu, který radní schválili, má být smlouva o průzkumu uzavřena s dodavatelem nejpozději do 15. dubna.
Vedení Prahy nechalo loni přepracovat původní projekt dostavby. Oproti dřívějšku jsou v aktuálním plánu z původních 4,2 kilometru na 8,5 kilometru prodlouženy tunely, změnily se výjezdy z nich a změněny jsou i podoby některých křižovatek. Na některých místech v blízkosti stavby budou pozemky určené pro výstavbu i pro novou zeleň.
Městský nebo také vnitřní okruh staví město ze svých zdrojů. Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou. Uvnitř okruhu žije zhruba půl milionu obyvatel. První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.