Konečně reálný projekt P+R parkoviště, stavět se má v Radotíně
Slibů a slov už jsme slyšeli víc, než chytil Chuck Norris padouchů. I když je pravda, že v jeho případě jsou polapeni dřív, než se stihnou narodit. Co se týká P+R parkovišť, tam je situace mnohem smutnější. Mluví se sice hezky, ale většinou u toho také zůstane. Jeden z mála reálných projektů teď vzniká v Radotíně.
Problémy s parkováním v Radotíně řeší už delší dobu. Změny přicházely průběžně, měly přinést více jistoty pro místní obyvatele a zákazníky obchodních tříd ve Vrážské, Věštínské a Matějovského ulici, pokud na místo jedou autem. Krátkodobé parkování v této lokalitě je totiž kvůli blízkosti vlakového nádraží dlouhodobě ztěžováno celodenním stáním vozidel lidí, kteří zde jen auto odstaví a dále do centra Prahy pokračují pohodlně po železnici.
Přestupní stanice na cestě do Prahy
Městská část Praha 16 se tak potýká se stejným problémem jako prakticky každá obec v okolí hlavního města - stává se přestupní stanicí pro lidi, kteří v Praze pracují. Radotínská radnice proto koncem září loňského roku, po několika letech příprav a diskusí, uskutečnila v této lokalitě několik úprav.
Konkrétně šlo o to, že se časově omezilo stání na maximálně hodinu ve Vrážské ulici od železničního přejezdu až za supermarket Billa, čtyři úseky vždy o dvou parkovacích místech za sebou (celkem tedy 8 stání) ve Věštínské ulici od Vrážské až po Matějovského ulici jsou nyní v režimu „K+R“ a parkovací pás v Matějovského ulici od cukrárny k zámečnictví byl přesunut z pravé na levou stranu.
Ke změnám se radnici sešla řada připomínek. Po několika jednáních s občany i odborníky bylo rozhodnuto o trvalé platnosti provedených opatření jen s dílčími úpravami: Ve Vrážské ulici se krátkodobé stání v celém úseku časově prodloužilo na 2 hodiny. Totožný režim byl zaveden i v dalším krátkém úseku směrem k ulici U Jankovky (u společnosti Albet), kde to bylo navrženo jak ze strany této společnosti, tak i lékařů, kteří sídlí v sousedním objektu. Do tohoto režimu bylo zařazeno 5 míst, zbylý parkovací pás je dále bez regulace. Ostatní věci zůstávají beze změn.
Parkovací dům
Novinkou jara 2017 je příprava stavby parkovacího domu z druhé strany vlakového nádraží, který by mohl vzniknout na místě dnešního parkoviště „P+R“. Na tuto investiční akci jsou v aktuální výzvě dotačního programu „Praha – Pól růstu“, o jehož alokaci bude rozhodovat Magistrát hlavního města Prahy, vyčleněny dostatečné finanční prostředky. Městská část Praha 16 proto připravuje žádost o dotaci na čtyřpodlažní objekt celkem pro 240 vozidel.
Díky němu by se centru Radotína v budoucnu mohlo zásadně ulevit od celodenního parkování v ulicích. Je také vhodné připomenout, že již od loňského jara funguje hned vedle parkoviště "P+R" nový prostor pro stání vozidel bez jakéhokoli omezení. Tedy to, co řidiči znají jako „odstavnou plochu“ z náměstí Osvoboditelů pod supermarketem Albert.