Nelegální skládka nebo nefunkční osvětlení? V Nymburku to můžete nahlásit pomocí aplikace
Zajímavý projekt spustila nymburská radnice. Pomoci by měl především samotným obyvatelům města s řešení drobných, ale i větších problémů. O co přesně jde a jak nový systém hlášení závad bude v reálu fungovat?
Drobné problémy či závady, jako jsou například nesvítící lampa, černá skládka nebo poničení jakéhokoliv charakteru se nyní budou nymburské radnici řešit o poznání jednodušeji. Spuštěna totiž byla plánovaná aplikace s názvem “Hlášení závad”.
Ta je aktuálně umístěna na webových stránkách města v sekci "Otevřené radnice", kde najdou občané odkaz přímo do aplikace, která slouží pro zlepšení prostředí ve městě. "Nová aplikace umožní občanům rychle a jednoduše nahlásit všechny nedostatky a závady na veřejných prostranstvích, v ulicích či parcích. Může se jednat o různé opravy nebo doplnění mobiliáře (koše, lavičky atd.), úpravu zeleně (stromy, tráva) či výtluky v komunikacích," vysvětlil smysl aplikace na konkrétních případech tiskový mluvčí Petr Černohous.
Jak aplikace funguje?
Pro její využití je vyžadován pouze standardní webový prohlížeč, lze jej ale spustit také na chytrém mobilním telefonu. Lidé tak snadno vyfotí a ihned z místa odešlou hlášení o závadě, a to včetně prokazatelné fotografie.
Jednotlivá hlášení se pořizují pomocí jednoduchého formuláře. Začíná se tím, že se klikne na tlačítko "Nahlásit problém". Následně se na webu zobrazí daný formulář pro vybrání konkrétního místa se závadou či nedostatkem.
Formulář je již předdefinovaný a obsahuje čísleník s typy možných závad nebo konkrétním druhem majetku. Třeba je tak vyplnit pouze stručný popis, e-mailovou adresu odesílatele a případně fotografie přímo z místa.
"Po odeslání hlášení je pomocí e-mailu informován správce celé aplikace, který předá vaše požadavky k řešení dané kompetentní osobě. Hlášení je po předání vidět na mapě s příslušným barevným rozlišením (přijato, v řešení, vyřešeno)," vysvětlil Černohous další postupnou fázi.
Aplikace sice zatím běží pouze v testovacím provozu, nicméně jakákoli nahlášená závada bude zpracována. Je nutno vyplnit buď telefonní kontakt, nebo e-mailovou adresu pro případné upřesnění nahlášené závady.
"Určitě hodně dobrý nápad, ovšem vše by se hodně zjednodušilo tím, kdyby se udělala i mobilní aplikace," správně podotkl Aleš Vyskočil na jedné z facebookových diskuzí. Faktem ale je, že podobné aplikace jsou poměrně dosti finančně náročné a také to, že se stále jedná o testovací verzi a je třeba nejdříve vychytat případné “mouchy” na ní a následně investovat do dalšího rozvoje.