Pantografy skončí. Kolem Prahy je vystřídají modernizované vlaky
Kromě patrových City Elefantů a Regionov na pražská nádraží stále jezdí i staré pantografy neboli žabotlamy. Blíží se jejich konec.
Dvanáct patrových osobních vozů řady Bmto čeká na svou modernizaci, aby vystřídaly staré "panťáky". České dráhy a společnost Pars nova, která je členem skupiny Škoda Transportation, podepsaly smlouvu v polovině ledna 2016.
Vlaky budou jezdit kolem Prahy a budou mít WiFi
České dráhy v součastnosti mají v provozu 32 vozů. Část jich byla částečně zmodernizována a jezdí na Vysočině a v Jihočeském kraji.
Jedná se o 12 vozů, které po modernizaci zůstanou v Pražské příměstské dopravě. Během modernizace bude obnoven jejich interiér, sedačky. Nově tu bude také zásuvky pro napájení drobné elektroniky a možnost připojení na Wi-Fi a audiovizuální informační systém.
V dolní části vozu bude prostor pro umístění 8 jízdních kol.
Čtěte také: Za stejné jízdné se do středních Čech dopravíte mnohem lépe a rychleji
Budou jezdit i na Posázavském pacifiku
„S modernizovanými vozy počítáme v pracovní dny pro posilové vlaky na příměstských elektrifikovaných linkách v okolí Prahy. V provozu budou s řídicími vozy a lokomotivami. O víkendech tyto vozy použijeme pro zvládnutí silnější frekvence na Posázavském pacifiku,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.
Jakmile budou nasazeny modernizované soupravy, skončí pravidelný provoz vlaků známých jako „žabotlama“ nebo „pantograf“, které poslouží jen jako provozní záloha.
České dráhy za modernizaci zaplatí 102 milionů Kč bez DPH, tedy o 18 milionů Kč méně, než byl původní předpoklad při vypsání soutěže. Termín dodání je 12 měsíců od podpisu smlouvy.