Tramvají do Odolky a Líbeznic? Připadá vám to jako sci-fi?

Tramvají byste v budoucnu mohli třeba do Odolene Vody
Zdroj: wikipedia.cz
Tramvají byste v budoucnu mohli třeba do Odolene Vody

Troufalý plán náměstka pražské primátorky Petra Dolínka je vystavění tramvajové trati do Bohnic, Odoleny Vody nebo Líbeznic. I tak odpovídá na otázky rozzlobených obyvatel Ládví, kteří si nepřejí, aby z Ládví byl nadále autobusák.

reklama

Jak veřejnost, tak radní Prahy 8 jsou proti nové koncepci. Přesto v ní vedení Prahy chce pokračovat. Přichází s nápadem na omezení autobusové dopravy, a tak zamezení střetu s veřejností, ke kterému dochází. Vybudování infrastruktury se odhaduje v řádu několika let. „Nová tramvajová trať z Kobylis do Bohnic. Prodloužení tramvajové trati z Vozovny Kobylisy do Odoleny Vody. Prodloužení tramvajové trati ze Sídliště Ďáblice do obce. Právě u prodloužené trati ze Sídliště Ďáblice do obce Líbeznice by tramvaje mohly z části nahradit tyto regionální autobusové linky, a nabídnout tak cestujícím ještě lepší přepravní služby,“ sdělil Petr Dolínek. Navíc by měla být vytvořena železniční stanice Neratovice sídliště. Od té si slibuje omezení linky 148 až o 100 spojů. Stavby musí schválit Rada hlavního města a Zastupitelstvo Středočeského kraje.

To samé dokola

Diskuze je celou dobu stejná. Proč nekončí příměstské autobusy v Letňanech, které kapacitně vyhovují a jsou navrženy tak, aby zde mohly být zakončeny linky dálkových autobusů? Místo toho se příměstské autobusy ukončují u metra Ládví, kde není prostor pro stání. Místo je navíc velmi rušné. Ať jde o četnost aut i pěší. 

Čtěte také: Nebezpečná křižovatka je strašák pro řidiče

Názor místních nikoho nezajímá

Místní si stěžují na zvýšené škodlivé emise, zvýšení rizikovosti dopravních nehod, nebo mají obavu o vlastní bezpečí. Obyvatel osmičky, Josef Jůza se ptal radního Dolínka také na to, proč veřejnosti nebylo sděleno například to, kolik obyvatel je proti integraci Mělnicka. Ke koncepci byla totiž vytvořena studie, podle veřejnosti ale nebyla zveřejněna všechna důležitá čísla. „Vámi zmiňovaná studie ČVUT byla jak časově, tak finančně omezená. Nebylo tedy možné, aby obsahovala Vámi naznačené údaje. O jejím obsahovém rozšíření prozatím neuvažujeme. Nicméně v budování integrovaného dopravního systému je třeba pokračovat.“

Rozčílený radní Dolínek

Na videu můžete vidět nedávné Dolínkovo vyjádřeni u příležitosti nedávné debaty s místními. Dáma z publika vznesla námitku proti dálkovým autobusům. Co na to pan radní odpověděl?

reklama
#doprava #autobus #vlak #tramvaj #městská hromadná doprava

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

reklama
Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.