V integrovaných autobusových linkách je zmatek. Jak fungují?

Nová zastávka v Čelákovicích. Ilustrační fotografie
Nová zastávka v Čelákovicích. Ilustrační fotografie

Po zavedení integrované dopravy v Lysé nad Labem a Milovicích narůstají počty stížností nejen na jízdní řád linky číslo 432, ale i na jejím nepřípoji s vlaky ve směru Nymburk. Cestující mohou využít rychlík, ovšem za vyšší cenu.

reklama

Po zavedení integrovaných autobusových linek v Lysé nad Labem vzrůstá na vedení města počet dotazů. Obyvatelé nejvíce trápí otázka, jakým způsobem byl zkonstruován jízdní řád linky číslo 432. Všemi směry se také ozývá kritika nepřípoje mezi autobusy linky číslo 432 a vlaky ve směru Nymburk.

Podle ROPIDU odpovídá linka potřebám obyvatelů

S otázkami se město rozhodlo obrátit na Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy, který tvrdí, že si nechal vypracovat přepravní průzkumy provedené před přípravou jízdních řádů v autobusových spojích na Lysecku a Milovicku. Linka číslo 432 byla tedy vytvořená jako návazná doprava k vlakům směr Praha, popřípadě mezi Milovicemi a Lysou nad Labem.

Prioritou bylo tedy zavést spoj pro obyvatele Milovic ke každému vlaku ve směru Praha. Současně bylo cílem odstranit souběhy železniční a autobusové dopravy mezi Milovicemi a Lysou, ke kterým dříve často docházelo, což vedlo k minimálnímu využití autobusové dopravy.

Vlaky z Milovic přijíždějí do Lysé nad Labem ve 21. a 54. minutu, vlaky ve směru Praha pokračují ve 25. a 55. minutu (přímý Milovice–Praha). Kromě toho z Lysé odjíždějí do Prahy ještě rychlíky ve 13. minutu a ve špičkách ještě osobní vlaky ve 41. minutě. K těmto vlakům není z Milovic zajištěn vlakový přípoj, proto bylo rozhodnuto autobusy linky č. 432 směřovat právě k těmto vlakům (příjezd Lysá nad Labem v 07. a ve 34., resp. 37. minutu), aby měli cestující z milovického sídliště zajištěno spojení do Prahy každých 15 minut. Spoj přijíždějící do Lysé v 07. minutu zajišťuje také přípoj na osobní vlaky ve směru Stará Boleslav – Mělník, které byly obyvateli Milovic dlouhodobě požadovány, a železniční doprava je nebyla schopna zajistit.

Pro spojení s Nymburkem musí cestující použít rychlík, náklady na přepravu se tak zvýší

ROPID uznává, že v jízdním řádu vznikl nepřípoj mezi zmiňovanou linkou číslo 432 a osobním vlakem ve směru na Nymburk. Cestující však mohou použít následně jedoucí rychlík, který do Nymburka přijíždí jen o několik minut později než osobní vlak.

Do Poděbrad přijíždí tento rychlík dokonce o několik minut dříve. Jediným problémem tak může být u některých skupin cestujících vyšší cena za přepravu při použití rychlíku. Je však možné k nádraží v Lysé nad Labem dojet předchozím spojem linky číslo 432, s delší přestupní dobou na osobní vlak.

Kromě toho lze využít pro přepravu ze sídliště Lysá k vlakům směr Nymburk spoje linky č. 434 z Benátek nad Jizerou, u kterých naopak bylo požadováno zajištění přípoje směr Nymburk. 

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/v-integrovanych-autobusovych-linkach-je-zmatek-jak-funguji-25743
reklama
#integrované autobusové linky #integrovaná doprava #jak funguje integrovaná doprava #zmatek
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.