Facebook bude placený: S čím přesně musíme počítat a je to jen první krok?

Jak dlouho bude trvat, než bude síť zpoplatněna?

Na Facebooku se chystá zpoplatnění, bezplatný bude jen omezený počet zpráv. Zní to sice dost děsivě, ale ještě nerušte účet. Nejde o hoax, ale dotkne se to jen specifické části sítě. Otázkou je, jaký je výhled do budoucna. Víte, kudy dnes tečou peníze do sítě?

reklama

Je pravdou, že už na konci roku se bude na Facebooku platit, půjde však naštěstí jen o zprávy, které se k uživatelům dostávají pomocí služby Instant Articles. Jde o začátek zpoplatňování této sítě?

"Jasně, takhle to přesně začíná, je to logické. Tolik uživatelů je potřeba pěkně obrat o peníze," směje se Tomáš Kropina na Facebooku. Jenže Facebook vydělává především na reklamě. "I když je hned na úvodní stránce, že byl, je a bude zadarmo, je to lež. Za chvíli citát zmizí a pak postupně, polehoučku budou zavádět platby!" myslí sí Kropina. Zatím jde ale opravdu jen o jednu část sítě.

Tato služba ve spolupráci s některými médii umožnila sledovat nejnovější zprávy a informace přímo a ne jen prostřednictvím odkazů. Běžela zatím bezplatně a dál do jisté míry i bezplatná bude, ale na druhou stranu, pokud si budou čtenáři chtít užít více článků, už si budou muset připlatit. Stejný systém nabízejí některá jiná média. 

Mark Zuckerberg si pak s nimi rozdělí peníze a navíc si připočítají ještě i peníze za reklamu. Pro uživatele bude zase výhodou, že se bude rychleji článek načítat. Tyto změny se zatím nebudou týkat České republiky, u nás zatím služba neexistuje. 

Hoaxy 

O tom, že bude Facebook zpoplatněný, se dozvídáme většinou z hoaxů, ty se objeví na sociálních sítích zhruba každé dva roky. Informace těchto poplašných zpráv se různí. Někdy jde o zpoplatnění samotného profilu, někdy o placení za chatování s příteli. Naposledy se zpráva objevila v lednu tohoto roku. Podle této nejnovější dezinformace měly platit jen profily, které měly méně než deset kontaktů. Zajímavé je, že síti, se opravdu "hodí" více profily, které jsou aktivní, mají více přátel, dávají častěji "like", ovšem zpoplatnění se nechystá. 

"Zpoplatnit profily by byla sebevražedná mise, to je jasné každému. Určitě k ničemu podobnému nedojde, rozhodně ne za našeho života. Peníze si vydělává tato sít prostě reklamou, to je výhodnější a praktičtější" vysvětluje IT odborník Milan Hálka. 

Organický vs. placený Organický dosah je celkový počet jedinečných osob, kterým byl váš příspěvek zobrazen prostřednictvím neplacené distribuce. Placený dosah je celkový počet jedinečných osob, kterým byl váš příspěvek zobrazen jako výsledek vašich reklam.

Jak je to s placením zatím?

Fakt, který možná trochu uniká běžnému uživateli, je to, že na Facebooku se už teď točí velké peníze.

A právě tyto finance mají přímý vliv na uživatele, protože když je facebooková reklama správně cílena, objeví se na zdi "tomu správnému" uživateli, který si pak věc nebo službu zapamatuje nebo rovnou využije. Cílení reklamy je tak trochu umění a tak trochu matematika.

Jistě, reklama se dá šířit napříč skupinami, které se o podobná témata zajímají. Například: Prodáváte rybářské udice? Tím pádem asi vyhledáte rybářské skupiny a budete sdílet svou reklamu tam.

Takováto reklama vás nic nestojí, pokud nejde o uzavřené skupiny, do kterých se prodejce nedostane. Samozřejmě, když je reklama rozeznána jako nevhodná, může ji správce skupiny snadno smazat. V těchto případech se z neplacené reklamy může stát ta placená. Další možností je "nalít" nějaké prostředky přímo do svého příspěvku a nechat ho propagovat podle toho, kdo by měl obsah vidět. 

https://www.ctidoma.cz/clanek/zajimavosti/facebook-bude-placeny-s-cim-presne-musime-pocitat-a-je-to-jen-prvni-krok-32465
reklama
#Facebook #články #placení #zveřejňování #zprávy
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.