Používejte Google jako mistři. Ušetříte tím spoustu času

Googlete jako profesionál a ušetříte spoustu času

Také se vám stává, že hledáte něco konkrétního, ale nevíte, jak na to? Často zbytečně složitým vyhledáváním zabijeme spoustu času a výsledek se nám stejně nelíbí. Google to ví a nabízí zdarma spoustu funkcí, o kterých jste možná vůbec netušili.

reklama

Googlení patří mezi naše nejběžnější denní činnosti. Přitom většina našich vyhledávání funguje jen na bázi pokusů a omylů. Možností, které nejvyužívanější vyhledávač nabízí, je totiž mnoho. Většinou na hloupé a špatně formulované otázky umíte najít chytré odpovědi.

Malá legrace, která vás pobaví a přitom může i rozšířit vaše obzory, je hra na přednes s Google Translatorem. Funguje to tak, že zadáte do překladače souvětí nebo třeba jenom řadu teček a pak si ji necháte přečíst v cizím jazyce. Velmi libozvučná je například japonština, bavit vás ale budou i další.

Filtrování vše usnadní
Filtry vám umožní najít velmi rychle to, co chcete. Příjemné je i základní členění na mapy, obrázky, zprávy a vše, přesto je možností ještě více. Stačí rozkliknout kolonku Nástroje a vybrat si jazyk, časový úsek, ve kterém hledáte, nebo například jen výsledky, které přesně do písmene odpovídají tomu, co jste zadali.

Stačí kliknout na přesnou shodu a už se vám nestane, že ze tří slov najde Google jen dvě a poslední jedno přeškrtne pod výsledkem.

Mluvte vaším jazykem

Když přijedete do ciziny nebo jen potřebujete vyhledávat v jiném jazyce, často máte problém. Naštěstí to snadno vyřešíte. Stačí zajít na adresu www.google.com/ncr a ta zajistí, že vás homepage nepřesměruje na stránku podle vaší současné polohy.

Zkratka NCR pak znamená "no country redirect", v překladu bez přesměrování podle země. Vždycky také můžete využít GoogleTranslator, který se v posledním roce zdokonalil naprosto nevídaným způsobem a zvládá i složitá souvětí a překladatelské kličky.

Hledejte jako programátor

Nechcete spoléhat na to, že vyhledávač pozná, co chcete najít? Užívejte zkratky, které vás nasměrují k tomu, co doopravdy chcete. Uvozovky vám zajistí přesné doslovné hledání, zatímco zkratka OR mezi dvěma výrazy vám najde výsledky, které splňují alespoň jednu podmínku. 

Najděte hoax!                
Pokud si otevřete obrazovku napůl například s Facebookem a napůl s Googlem, stačí obrázek z facebookové galerie přetáhnout myší do vyhledávacího okna. To vás nasměruje k možnému původnímu zdroji. Přesně tímto způsobem přitom nejsnáze odhalíte hoaxy. 

Hvězdička zastupuje libovolné slovo a znak mínus zase jednoznačné odmítnutí. Stránky, které podmínce budou vyhovovat, tak nebudou do výsledku zařazeny. Vlnovka zase zajistí vyhledávání i se synonymy.

Zeptejte se Googlu

Google tímto způsobem nejspíše "sebere" spoustu kliků stránkám, na které by se uživatel jinak proklikl. Ale je to tak, že je už nyní schopen vám velmi kvalitně odpovědět sám za sebe. Výsledek pak ukáže v pravém rohu seznamu vyhledaných výsledků.

Rozšířené vyhledávání

Proklikáte se k němu přes Nastavení a je to třetí kolonka odspodu. Tady si můžete pěkně do detailu nadiktovat to, co chcete. Příjemné je i rozšíření pro vyhledávání obrázků. Abyste se nedostali do problémů, je ideální si najet na Nástroje a pohodlně si vybrat barvu, typ, ale hlavně práva k použití, pokud jde o povolení k opětovnému použití s úpravami, máte štěstí. Když to umíte a víte, kam "sáhnout", je to snadné. Jde zkrátka jen o to dostupné věci správně využívat. 

https://www.ctidoma.cz/clanek/zajimavosti/pouzivejte-google-jako-mistri-usetrite-tim-spoustu-casu-32045
reklama
#rady #novinky #googlení #uživatel #efektivní vyhledávání #snadné #tipy a triky #Google
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.