Majitelka firmy na výrobu kabelek: "Made in Italy" bývá pastička, v Itálii jsou vesnice plné čínských dělníků

Kabelka bývá pro většinu žen větší investice. Pokud se navíc rozhodnete pořídit kousek věhlasné značky, může se takový nákup vyšplhat až do desítek tisíc. Bohužel však často marketingová kampaň zcela zastíní to, o co by mělo jít u výrobku na prvním místě – kvalitu materiálu a provedení. Nenechte se tedy vodit za nos. Poradili jsme se s odbornicí na výrobu kabelek Evou Šedinovou, jejíž rodinná firma Elega vyrábí luxusní kožené kabelky a doplňky už 27 let.

reklama

Společnost se ubírá směrem udržitelnosti. Je tedy na zváženou, zda si pořídit několik trendy kabelek za pár korun, nebo pečlivě vybírat kvalitní materiály, provedení a nadčasovost. "Přestože tento trend nám dlouhodobě snižuje tržby, samozřejmě jej kvitujeme. Chceme, aby kabelka byla opravdovým společníkem a ženu doprovázela léta," říká Eva Šedinová.

Muži často vůbec netuší

"Často se do naší prodejny v Třebechovicích pod Orebem vydají muži s cílem koupit kabelku své ženě či přítelkyni. Bohužel, téměř stejně často po příchodu zjistí, že vlastně netuší, jaké kabelky má jeho žena už doma, jaké barvy má ráda a jak se vlastně obléká," směje se.

Pokud chcete, aby vaše investice nebyla zbytečná, a obdarovaná nebo vy sama kabelku skutečně nosila, nemá smysl se pouštět do experimentů. Nechodíte-li často na večírky, luxusní třpytivé psaníčko vám bude dělat radost maximálně tak ve skříni, stejně jako velká kabelka na předloktí, pokud jste zvyklá na volné ruce a dáváte přednost crossbody.

Mladí lidé nehledí na materiál

"Dalším trendem, který je zvlášť v době sociálních médií dost výrazný, je, že mladí lidé nehledí na materiál či to, zda se jim bude kabelka hodit, stačí, že má na sobě populární značku," vysvětluje Eva. Na nákup vysněného "instagramového" kousku si většinou lidé šetří několik měsíců, a poté mohou být zklamaní, že není vlastně ani z kůže, ale z polyuretanu či čehosi s tajemným názvem "eko kůže".

Samozřejmě i koženka má v nabídce své pevné místo, ať z důvodu jejího cruelty-free původu či ceny. "V dnešní době se vyrábí koženky k nerozeznání od kůže a naopak zase kůže jsou v dezénech k nerozeznání od koženky. Je to trochu paradox. Kůže je přírodní materiál, baví nás svou proměnlivostí, variabilitou, obecně platí za trvanlivější materiál, ale už ani u kvalitních koženek nehrozí, že vám v zimě popraskají, jak tomu bylo dříve."

Dělníci pracují v žalostných podmínkách

A jak poznáte kvalitní koženou kabelku? "Na první pohled si ji zamilujete. Materiál se vám musí líbit na dotek. Veškeré švy a hrany musí být čisté a pravidelné. Kůže samotná nemusí být dokonalá, je to přeci přírodní materiál, můžou na ní být drobné nedostatky, drobné stínování, někde je struktura plnější, jinde drobná kresba." 

Ani to, že je kabelka vyrobená v Itálii, dnes nezaručuje stoprocentní kvalitu a také třeba férový přístup k zaměstnancům: „Klasický nešvar je ‚Made in Italy‘. To samozřejmě zvyšuje prestiž dané kabelky, ale to, že jsou v Itálii čínské vesnice, kde jsou pouze čínští dělníci přesunuti do Itálie, to už nikdo neřeší. V takových případech zcela chybí tradiční rukodělná evropská práce a pracovní podmínky dělníků bývají obvykle žalostné," vysvětluje Eva Šedinová, která ve své společnosti zaměstnává zhruba 80 lidí.

https://www.ctidoma.cz/clanek/zdravi-a-styl/majitelka-firmy-na-vyrobu-kabelek-"made-in-italy"-byva-pasticka-v-italii-jsou-vesnice-plne-cinskych-delniku-46527
reklama
#material #česká firma #Itálie #Čína #výrobba #kabelky #dělníci
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.