Nejsilnější pivo na světě je jako 15 panáků tvrdého alkoholu. Strach vyvolává už jeho název

Nejsilnější pivo na světě najdete ve Skotsku

Česká republika je země pivařů. Jen na našem území se ročně vypije přes 3 miliardy půllitrů tohoto tekutého pokladu. Malé pivovary okouzlují svými novými postupy a zajímavou chutí a také občas experimentují s procenty alkoholu, kterými si každý z nás občas zamotá hlavu. To nejsilnější pivo světa však nenajdeme v českých hospůdkách, ale musíte se za ním vydat až do Skotska.

reklama

I u nás najdeme piva, která ženy pijí po deckách a muži překonávají svoji schopnosti a troufnou si i na pár půllitrů. To je však pro opravdu silné povahy. V první řadě je nutné zdůraznit, že je třeba nezaměňovat stupně piva a procenta alkoholu. 10 stupňů rozhodně neznamená 10 % alkoholu.

Ovšem v pražské hospodě U Medvídků narazíme na 33stupňové pivo, které má 12,8 procent alkoholu. Vyrovná se tak vínu. I tak se jedná o to jedno z nejsilnějších piv, které v českých hospodách můžete ochutnat. Problém však je, že jeho popularita a náročnost výroby z něj dělají nedostatkové zboží. Móda malých pivovarů však podobný problém řeší za ně. To vůbec nejsilnější pivo ovšem neochutnáte na našem území…

 

Smrtící ležák

V České republice jsme zvyklí, že naše klasické ležáky jen horko těžko atakují 5 % alkoholu. V porovnání s tím, které překonalo světový rekord, se jedná o opravdu legrační číslo. Samozřejmě posezení u piva se tím dramaticky zkracuje. Důvod?

Skotský pivovar Keith totiž exportuje pivo pod značkou Brewmeister s děsivým názvem Snake Venom (Hadí jed), který má obsah alkoholu 67,5 % v jedné jediné lahvi. Pouhých 35 ml piva není ze zdravotních důvodů doporučeno vypít na ex.

Taková dávka alkoholu v tolika mililitrech se totiž vyrovná patnácti panákům tvrdého alkoholu. Tento skotský Hadí jed v roce 2012 překonal rekord dosud nejsilnějšího piva, které svým názvem také naznačuje, že není radno si s ním zahrávat. Pivo Armageddon však bylo z důvodu dodávaného ethanolu do hotového piva zrušeno a pivovar jej přestal vařit.

Druhé taky dobré

Marketing je v tomto ohledu jedním z nejdůležitějších prvků konkurenčního boje. Značky piva se tak předhánějí v tom, jak brutální názvy svým extrémně silným pivům přiřadit. Pozitivní cestou na to šel nizozemský pivovar, jenž ve svém portfoliu vlastní druhé nejsilnější pivo na světě. Pod názvem „Start the future” (Odstartuj budoucnost) se skrývá 60 % alkoholu.

Pravděpodobně se jednalo o reakci na belgické pivo, jenž se s 55 % drží celkem vysoko. Jedná se o nápoj s názvem „The End of History” (Konec historie). Ti se však rozhodli zaujmout konzumenty i jinou cestou. Nihilistický zážitek se totiž odehrával díky tomu, že každá lahev byla podávaná ve vypreparovaném zvířeti, které zahynulo pod koly automobilů. Není tak překvapivé, že cena jednoho takového piva dosahuje až 900 dolarů.

Rekord bez chuti piva

To rekordní Brewmeister vyjde na 50 liber, ale musíte oželet velkolepé servírování. Hadí jed by člověk neměl pít jako o závod. Už na samotné etiketě najdete, že tady přestává veškerá legrace. Samotní tvůrci hovoří o tom, že jejich produkt je spíš vhodný jako dárek, nikoli jako pivo na posezení. Když mluví o chuti, zdůrazňují, že nejde tak úplně o chuť piva, ale spíše likéru.

Nakonec stejně nejlépe chutná náš ležák, který má možná výrazně méně alkoholu, ale o to lépe si ho lze vychutnat. Tak na zdraví.

 

https://www.ctidoma.cz/clanek/zdravi-a-styl/nejsilnejsi-pivo-na-svete-je-jako-15-panaku-tvrdeho-alkoholu-strach-vyvolava-uz-jeho-nazev-52595
reklama
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.