Babiš na pranýři za neúčast v OVM: Dejte pokoj se zbabělostí, on bohužel dobře ví, co dělá

KOMENTÁŘ Předseda hnutí ANO Andrej Babiš se opět ocitl pod palbou kritiky za to, že se neúčastnil nedělních Otázek Václava Moravce. Pokud by se nad tím však někdo jen trochu zamyslel, musí zjistit, že ani tentokrát nejde o zbabělost, ale další z jeho marketingových kroků.   

reklama

Kdo sleduje náš web, tak ví, že nejsem žádným velkým fanouškem Andreje Babiše. Osobně si myslím, že pokud vyhraje volby takovým drtivým způsobem, jak to nyní vypadá, budeme mít všichni velký problém. Ovšem to neznamená, že nesmeknu před někým, kdo dělá svoji práci dobře. Od marketingového týmu Andreje Babiše by se hodně lidí dost naučilo. 

Co by tam dělal?

Lídr hnutí ANO dostává ze všech stran "kapky" za to, že se neúčastnil včerejších Otázek Václava Moravce. Ale proč by to, proboha, dělal? Skupina, na kterou on cílí, tento typ pořadů opravdu nesleduje. Pro něj je každá taková debata ztrátou času a zbytečná konfrontace. A proč? Pro nic. Babiš totiž vsadil na klasickou door-to-door kampaň. Tam je jeho obrovská síla, kterou většina dalších politiků stále ještě nepochopila. 

Není tedy na místě se ptát, kde Andrej Babiš byl. To všichni víme, objížděl další města a obce, fotil se s lidmi, rozdával své knihy a úsměvy na všechny strany. Otázkou spíš je, kde byli všichni ostatní politici? Sledovali OVM? Pak se ale nesmějí divit, že jejich předvolební preference jsou tam, kde jsou. 

Body jsou doma

Vezměte si to z praktického hlediska. Babiš by seděl ve studiu v žižkovské věži a řešil věci s předsedou Pirátů Ivanem Bartošem (který byl - jen tak mimochodem - evidentně výborně připraven). Párkrát by použil své otřepané fráze, v podstatě nic nevysvětlil, protože to bez svého týmu v živém vstupu nedokáže, a rozhodně by neodešel jako vítěz. Zkrátka proto, že nemá argumenty tak, jako celému hnutí chybí jasný program. Vlastně jakýkoli program. 

Místo toho Babiš vyrazil "do světa", kde setkání s voliči přinese tolik plusových politických bodů, kolik mu nedá ani deset Otázek Václava Moravce nebo jakýkoli jiný televizní pořad. Stoupne si před živé lidi, ukáže se jim. Není napudrovaný před kamerou a nekváká tam nesmysly. Klidně se předvede jako "obyčejný" člověk s propocenou košilí. Všichni tak vidí, že i ON se potí, že je mu kupodivu v pětatřiceti stupních vedro. 

Kde byli ostatní politici?

Takhle se, prosím pěkně, dělá předvolební kampaň. Každý den, kdy se politik nedokope k cestě do nějaké obce či městečka, je naprosto ztracený. Marketingová strategie v tomto ohledu hovoří naprosto jasně. Babiš to pochopil už před pěti lety a od té doby si systematicky buduje svoji voličskou základnu. Nenápadně, ale o to jasněji. Plody této práce jsou vidět v každém předvolebním průzkumu. 

Takže přestaňme ublíženě ukazovat prstem na někoho, kdo místo vysedávání v televizi dělal výborně svoji práci. Poukazujme spíš na ty, kteří nikde nebyli a nestřetli se tváří v tvář s těmi, po kterých chtějí za pár měsíců hlas. Jediné, co Babiš tentokrát nevychytal a je velkou chybou, byla omluva z OVM kvůli onemocnění člena rodiny. Tam udělali pánové a dámy z jeho omluvy botu jako hrom. Protože není nic odpornějšího, než si brát do úst vlastní rodinu, když jsou věci úplně jinak.

https://www.ctidoma.cz/clanek/publicistika/babis-na-pranyri-za-neucast-v-ovm-dejte-pokoj-se-zbabelosti-on-bohuzel-dobre-vi-co-dela-32297
reklama
#Andrej Babiš #hnutí ANO #volby #rodina #Ivan Bartoš #politika #kapaň #debata #Otázky Václava Moravce #výmluvy
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.