Nejdražší auto světa přijde na 300 milionů. Stavělo se čtyři roky

V dobách nedávných se nechávali boháči a ti, co něco znamenali, vozit hlavně v autech, které postavil nějaký slavný karosář. Dnešní časy ale pestrosti a jedinečnosti nefandí. Najdou se ale i výjimky, jako třeba luxusní kousek od Rolls-Royce.

reklama

Bohatí zákazníci jsou v dnešní době uspokojováni nabídkou doplňků a personalizace. Často se to ale omezuje na různá křidélka a lišty, případně pak polepy zvenčí. Samozřejmě také na nabídku materiálu do samotného interiéru. Až na obměny nárazníků se ale automobilky v dnešní době trochu bojí zasahovat do samotné karoserie vozu.

Ono se ale není čemu moc divit. Hrozí tu totiž narušení jemné rovnováhy techniky, aerodynamiky nebo také funkce bezpečnostních prvků. Výrobci se tím ale netají, naopak vyřazují méně žádané karosářské verze jednotlivých modelů, a tím to přiznávají naplno.

Urození dělají výjimky

A právě u té nejurozenější automobilky, kterou je bezesporu uznávaná Rolls-Royce, si něco takového čas od času mohou dovolit. Příkladem budiž bezesporu jejich veledílo v rámci vozu Rolls-Royce Bespoke Sweptail. Samozřejmě si takovou parádu ale někdo musel zaplatit.

Podobně unikátní kousek se rodil opravdu dlouho, přičemž se svým nápadem přišel jeden z vůbec nejvíce vážených klientů v roce 2013. Ten chtěl realizovat svou vizi jedinečného luxusního automobilu, který nemá ve světě obdoby.

Sweptail je pak důkazem toho, že se nyní Rolls-Royce nachází na vrcholku své historie. V tomto případě se jedná o vůz, který je ručně vyroben úplně na míru tak, aby se naprosto dokonale přizpůsobil specifickému klientovi. Ten se navíc sám celého procesu výroby účastnil. Design tohoto vozu vznikl právě díky výrazným úpravám karoserie sériového modelu. Díky tomu je pianově černý vůz jedním z nejvýraznějších počinů poslední doby.

Toto auto navíc nemá ambice stát se depozitářským, spíše naopak. Velevážený klient si totiž podobný skvost vysnil pro ježdění, a tak si ho nechal také vyvinout a postavit, holt frajeřinka, která nemá moc ve světě obdoby.

Klient beze jména

Nejnovější dokončená zakázka pro boháče, který je samozřejmě utajovaný, je inspirována nejluxusnějšími jachtami. Design je odkazem šípovitého zakončení zádi vozů této značky z dob automobilismu 20. a 30. let uplynulého století. Díky tomu má také označení Sweptail, tudíž taková pomyslná "splývavá záď".

Bespoke je jméno divize Rollsu, který se podobnými specialitami zabývá. Takovým autům se říká one-off a velmi často se o nich ani svět nedozví. Specializuje se na ně třeba věhlasné italské studio Pininfarina, které díky historické vazbě na Ferrari představuje podle miliardářských chutí právě vozy luxusní italské značky.

Luxusní dvoumístné kupéčko dostalo kabinu protaženou hodně dozadu. Zazobaný klient si navíc poručil prosklenou střechu, kterou se podařilo vyrobit jako jeden kus. V tomto případě se jedná o jeden z největších a nejsložitějších skleněných dílů, který se kdy v rámci autoprůmyslu použil.

Největší luxus

Pokud vás auto doposud nenadchlo zvenku, pak se to stane při pohledu do jeho interiéru. Zdobí ho totiž drahá exotická dřeva (eben a filipínské paldao) a zadní část, ze které se vyjmuly sedačky, dostala unikátní osvětlení.

Na přístrojovce jsou jasným favoritem hodiny s titanovými ručičkami a ciferníkem, který je z luxusního makasarského ebenu. Ve středové konzoli je pak speciální chlazený box na lahvinku šampaňského a dva křišťálové poháry.

V každých dveřích je pak schránka, do které pasuje na míru vyrobená aktovka z kůže a karbonu, do které se nevejde nic jiného než pouze notebook. Tyto příruční tašky pak pasují k celému setu ručně šitých zavazadel, která jsou vytvořená přesně na míru do prostoru za trůny pro řidiče a jeho spolujezdce.

Pod kapotou neznámá

Výrobce totiž podobné údaje nespecifikuje. Výchozím modelem je ovšem kupé Wraith, který pohání 6,6litrový předplňovaný dvanáctiválec. Co se ale ví, je jeho cena. Ještě před tím, než si ji přečtete, doporučujeme se něčeho pevně podržet.

Neoficiální zdroje totiž uvádí, že stojí více než 11 milinů euro, tudíž v rámci přepočtu na koruny skoro 300 milionů. Právě tato cena z něj dělá vůbec nejdražší auto světa, pokud tedy pomineme nějaké historické klenoty, které se draží v aukcích. Tam se pak cena často našponuje ještě výše…

https://www.ctidoma.cz/clanek/zajimavosti/nejdrazsi-auto-sveta-prijde-na-300-milionu-stavelo-se-ctyri-roky-48667
reklama
reklama

To nejzajímavější do Vašeho e-mailu

Máte zajímavou informaci? Chcete spolupracovat?
Kontaktujte šéfredaktora Martina Chalupu: chalupa@ctidoma.cz

© Centa, a.s.
Jakékoli použití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího užití a zpřístupňování textových či obrazových materiálů bez písemného souhlasu společnosti Centa,a.s. je zakázáno. Čtenář svým přihlášením do jakékoli soutěže na našem webu dává souhlas s tím, že v případě, že se stane výhercem této soutěže, může být jeho jméno na webu publikováno. Centa, a.s. využívala licenci ČTK a využívá fotografie z Depositphotos.