Motorkáři na silnicích stále umírají: V Benešově zahynul mladý muž, statistika děsí
Pětatřicet let. Tak nízkého věku se dožil motocyklista, který zemřel na Benešovsku. Ovšem ne svojí vinou. Jeho život ukončila nepozornost řidiče osobního automobilu. Tragickou událost vyšetřují benešovští kriminalisté. Statistiky podobných úmrtí jsou bohužel stále děsivé.
Přestože od události uplynulo již několik dní, policie stále hledá svědky, kteří by byli schopni objasnit okolnosti nehody. "Událost se stala v sobotu dne 10. června tohoto roku přibližně deset minut před patnáctou hodinou na silnici 1/3 ve směru od Prahy do Tábora. V tu dobu tudy projížděl osmatřicetiletý řidič ve vozidle Škoda Octavia. Když byl zhruba na úrovni 37. kilometru, začal se přes dvojitou bílou čáru otáčet do protisměru," popisuje tragédii mluvčí Policie České republiky Benešov Eva Stulíková.
Tento nepochopitelný manévr si zřejmě bude viník promítat v hlavě až do konce života. "Při otáčení nedal přednost pětačtyřicetiletému motocyklistovi, se kterým se střetl. Způsobil si tak těžká zranění, řidič motocyklu bohužel srážku nepřežil," dodává Stulíková. Kriminalisté žádají o pomoc. Jakékoliv poznatky přijmou na lince 158.
Statistiky úmrtí při dopravních nehodách
Ministerstvo dopravy uvádí, že počet úmrtí na silnicích klesá. Podle předběžných policejních statistik zemřelo v roce 2016 při dopravních nehodách 556 lidí. To je o 104 lidí méně než v předchozím roce 2015. Historicky je to nejméně usmrcených v historii České republiky a celkově od roku 1961, kdy policie statistiky nehodovosti zavedla. Doposud nejméně lidí (583 osob) zemřelo v roce 2013.
Motorkářů, kteří umírají na silnicích, ale bohužel neubývá. "Může mi zde někdo vysvětlit, proč je tolik mrtvých motorkářů za každoroční motosezonu v ČR? Podle statistik se počet smrtelných nehod spíše zvyšuje, podle odborníků nepomáhají ani vysoké pokuty, ani změna věkové hranice držitelů řidičských oprávnění," rozpoutala debatu paní Zuzana na sociální síti.
Motocyklista stále patří mezi nejohroženějšího účastníka silničního provozu. Minulý rok byl vůbec nejtragičtější, co se smrti motorkářů na silnicích týká. Alarmující ale je, že několik z nich nemělo helmu na hlavě.
Úmrtí motorkáře při nehodě je 272x vyšší
Ve státech EU odjedou motocyklisté 1,5-2 procenta z celkového počtu ujetých kilometrů, jejich podíl na obětech dopravních nehod je však 15 %. Motocyklisté jsou nejohroženější skupinou účastníků silničního provozu.
"Celosvětově na jednu miliardu kilometrů je ve srovnání s cestujícími v autobusech pravděpodobnost jejich úmrtí při nehodě 272x vyšší. Oproti pasažérům v osobních automobilech umírá 35x více motocyklistů, 2,4x více ve srovnání s cyklisty a dvojnásobek v porovnání s chodci," varuje Roman Budský z týmu silniční bezpečnosti.